close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הולכים בשביל ישראל

צביקה פרץכא אדר, תשעב15/03/2012

אין כמו שביל ישראל להתחבר לנופי ארצנו להיסטוריה ולמורשת. השביל חולף ליד אתרים היסטורים ואזורים בעלי חשיבות עצומה שקצרה היריעה מלמנותם.

תגיות:

שביל ישראל, הוא שביל שחוצה את המדינה מדן ועד אילת. השביל סומן ע"י הועדה לסימון שבילים בראשותו של אורי דביר עליו השלום בשנת 1995. אורכו של השביל ישראל למעלה מ-1,000 ק"מ. בחלקו מתלכד עם שבילים מסומנים קיימים ובחלקים רבים אחרים תמצאו את סימונו האופייני על גבי הדרך עצמאי לחלוטין. צבעו של הסימן: לבן, כחול, כתום. כל צבע מסמל חלק ארץ בו עובר השביל: הלבן - הינו החרמון, הכחול - מסמל את הים, הכתום - מסמל את המדבר.

את השביל ניתן ללכת במגוון רחב של אפשרויות שאזכיר את חלקן: מצפון לדרום, מדרום לצפון, הליכה רצופה, הליכה במקטעים, עם הדרכה ומבלעדיה.

אין כמו שביל ישראל להתחבר לנופי ארצנו להיסטוריה ולמורשת. השביל חולף ליד אתרים היסטורים ואזורים בעלי חשיבות עצומה שקצרה היריעה מלמנותם. משער אברהם אבינו בתל דן, המשכו ליד קריית אנבים מקום משכנו של ארון הברית עד שדוד המלך העבירו בשירה ובריקודים לדביר בבית המקדש בירושלים, וכלה בעציון גבר היא אילת שדרכה הביא שלמה המלך עצים ושאר שכיות חמדה לבית המקדש.

מספר נקודות ואתרים חשובים הקשורים לסיפורי התנ"ך ששביל ישראל עובר בקירבתם:

קרן נפתליהר תבורעין דורקיסריהקריית יעריםמצפה דוד וגולייתתל עזקהיער יתירתל ערד

השביל ארוך ונדרשת מיומנות גבוהה והכרת התוואי, יתרה מכך הלוגיסטיקה בחלקיו הדרומיים איננה פשוטה כלל ועיקר, והחשוב מכול ניתן לחלוף לאורכו של השביל ליד אתרים ארכאולוגיים, אין סוף צמחים ובעלי חיים וללא הסבר מקצועי הלכתם וראיתם סלעים ואבנים כמו שאני שומע מלא מעט מטיילים שהולכים מבלי הדרכה.

שומרי שבת המעוניינים ללכת את השביל והנות מהמראות ומהנופים בל תתפתו ליפול למלכודת של ההליכה בערב שבת, זהו סיכון גדול הנושא בחובו שתאלצו לבלות את השבת מחוץ לביתכם בשל אי היכולת להגיע למחוז חפצכם בטרם כניסת השבת.

כאמור רק טיול מאורגן עם מדריך מנוסה וותיק יאפשר לכם לטייל מבלי לטפל בכול המינהלות, להנות מההליכה ולהתחבר לדרך ולמקומות עם דרכות עומק שיעצימו את החויה ויותירו בכם את הרושם שלא במהרה ימחה.

הכותב מפעיל את ארץ הצבי טיולים
מוביל קבוצות בשביל ישראל

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה